Snabbkollen - föräldraliv

Öppnade nya Vi föräldrar och fick inspiration till att skriva en egen Snabbkoll över föräldralivet.

Jag checkar av hur mitt föräldraliv ser av just nu.

Senaste gången jag:

* Svor över en leksak:
Hur ofta händer inte det? Sylvassa små leksaker som lämnats kvar på golvet, inte skönt för fötter som tassar genom ett mörkt rum.

* Fick sovmorgon:
Onsdags? Vaknade inte av alarmet på morgonen, ofrivillig sovmorgon!

* Sket i mina föräldraprinciper:
Onsdagkväll, kvällshungriga små barn fick en kvällsmacka efter tandborstningen!

*Känt mig lite "lejonhona" :
I går när Ida-Marie knuffade ner Neo från stenmuren för att han kastade blommor i hennes hår, vrålade lätt.

* Skrattade med min unge:
Tidigare idag när jag och Neo spelade Tempel run på min mobil, vi tävlade om vem som kom längst och vi skrattade gott åt varandras misstag i spelet, även med varandra såklart.

* Blev mysigt föräldrastolt:
Under Värnaskolans musikalkväll när vår dotter tillsammans med en kompis presenterade sin klass i mikrofon inför all publik.

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback