Trädgårdsdrömmar

Kikade runt inne på plantagen.se för att leta fram lite perenner till min inköpslista. Slutade istället med lite annat som jag nu måste ha till trädgården. Lite osäker på blodplommonträdet, (vill jag verkligen ha ännu ett träd?!) men en hel del buskar önskar jag mig! Tänk va härligt när de växt sig stora och blommar! Har saknat en väldoftande buske sedan vi flyttade ifrån skolgatan där vi hade en magnolia (tror jag) alldeles utanför. Det blir en tripp till plantagen lagom till lön. Jag har inte brytt mig om trädgården sedan Ida-Marie var liten (jag hade visst lite mer tid för sådant när vi bara hade ett barn), men nu när vi har fyra barn så känner jag på något märkligt sätt att jag har tid och lust för att plantera och stöka runt i trädgården. Lika bra att passa på då så länge känslan håller i sig!

Jag och barnen har för 1 vecka sedan fyllt pallkragar med jord och satt fröer för sallad, dill, rädisor, gräslök och persilja. (Vi får väl se om något växer upp, haha). Och så stack jag ner lite fröer för lupiner i min underbara grässlänt. (Tyvärr kommer dessa att blomma först nästa år).Varje vår är slänten alldeles blå av alla vårblommor, för att sedan bli alldeles vit och gul av alla prästkragar och ? (vet inte vad de gula blommorna är). När allt blommat klart så är det dags för den lilla rosbusken som står där. Väldigt vackert, det är som att ha en egen liten äng där under syrenträdet.

Paradisbuske (från alltomtradgard.se)


Magnolia (från http://www.botanicalgarden.ubc.ca)


Blodplommonträd (från http://frugredelinsdillen.blogspot.se/2010/05/varteckenutmaningen-vecka-20.html)

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback